Abilitati antreprenoriale

Fratele meu mi-a relatat pe e-mail experienta dobandita de nepoata afacerimea la un program (contra cost) organizat intr-un mall pentru copii de 7-13 ani si care urmarea dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale ale acestora. Cum a fost, cititi mai jos, relatat de fratele meu (public mesajul cu acordul lui, evident):

„Ideea e buna, dar organizarea e cam varza. Ii lasa pe copii sa aleaga ce vor sa vanda (unii au ales sandwich-uri, asa ca au avut de uns felii cu unt, au taiat sunca; cam greu sa faci asta in mijlocul mall-ului pe o masuta foarte mica atunci cand ai 8-9 ani), iar apoi nu au fost indrumati cum ar trebui sa procedeze ca sa vanda, toti stateau si asteptau, i-am impins noi de la spate ca sa se duca la oameni prin mall. Asa ca Ioana se ducea cu un pachet de Oreo (4 biscuiti) si un pahar de suc si cerea 5 lei, a avut mare succes, a strans cam 50 de lei (din cei 90 pe care i-a strans echipa ei, din care mai faceau parte doi copii, un baiat si o fata care se certau non-stop astfel ca plangeau pe rand). De fapt, cam toti copiii plangeau si se certau, nu le-au fost repartizate sarcini clare si erau prea mici ca sa se organizeze singuri, desi incercau. E posibil ca starea lor de iritare sa fie din cauza ca nu le-au dat nimic de mancare – la ora 13-14 e clar ca le era foame, dar stii cum sunt, nu spun. Ne-a spus Ioana ca n-au mancat abia dupa ce am plecat, n-am stiut acolo. Multe produse au ajuns sa fie mancate chiar de copii, explicabil pana la urma. Ioana a crezut ca o sa aiba un fel de atelier in care vor crea ei lucruri si le vor vinde, credea ca va fi altfel organizat.

Partea buna totusi e ca ii ajuta sa isi invinga rusinea atunci cand trebuie sa abordeze niste straini si sa le ceara bani in schimbul unor produse, unele destul de dubioase (sandwich-urile alea nu prea aratau bine deloc). Pacat ca nu valorifica mai bine posibilitatea pe care o au de a organiza asa ceva.

Ne-am intors acasa cu un copil mai tupeist decat la plecare, deci nu ne pare rau ca am fost, si daca ajungem sa n-avem bani, cred ca se poate descurca acum intr-o intersectie 😀 .”

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu